Grov og fin strik i forening
Lørdag 12:30 – 15:30

Dorte Kampp

Køb workshop:

Fisk i Vandet

Groft og fint – let  og tungt. Vendestrik i hulmønster

Vi eksperimenterer med at stikke former i vendestrik som implementeres i et enkelt hulmønster.

Workshoppen tager udgangspunkt i mit sjal “ Something Fishy” der skabt ud fra tanken om at strikke et sjal på kort tid og samtidig lave noget der er sjovt og anderledes.

Et enkelt og fint hulmønster bliver sjovt og anderledes hvis du kombinerer de tynde fine garner med grove uventede strukturer.

På denne workshop strikker vi først mindre figurer i vendestrik med tykt garn og tykke pinde. Dernæst slår vi op med tyndt garn på den samme størrelse pind og stikker et løst hulmønster.

Når det kører så prøver vi at strikke figurerne i kraftigt garn ind i det fine hulmønster.

Det er ret let og det er ret sjovt og det giver en god effekt.

Kom og leg med pinde og garn.

Medbring strømpepinde og rundpinde i str 6-7- 8 efter eget valg og garn der passer til, gerne i forskellige farver og kvaliteter, samt et nøgle garn der normalt vil passe til p2½-3.

Dorte Kampp

Jeg har en passion for tektiler og design og har bl.a arbejdet med strik og andre tekstile udtryk i mange år.

Jeg elsker at lege med gode klare farver i mine designs og er samtidig meget inspireret af nordiske traditioner.

Formidling af min egen glæde ved det tekstile, kommer i spil i mange sammenhænge både i arbejde og fritid. Der er ikke mange stunder hvor jeg ikke beskæftiger mig med tråd og nål i en eller anden form.

Daglig leder af de kreative værkstedet ved Biblioteket Rentemestervej foruden ivrig strikker og tekstilmenneske.