Dobbeltstrik
Lørdag 16:00 – 19:00

Lise Kamstrup

Køb workshop

Dobbeltstrik

Dobbeltstrik er en teknik hvor der strikkes to sider/lag på en gang, og arbejdet hænger sammen således at retsiderne vender ud. Mønsteret bliver identisk på begge sider, men farverne vil være med +/- effekt, og mønsteret spejlvendt hvis det ikke er symmetrisk.

Teknikken er rigtig god til arbejder, hvor begge sider er synlige. Det kan være tæpper, halstørklæder, sjaler og lignende. Eller ting der skal kunne vendes, og bruges på begge sider f.eks. en hue.

Teknikken har på en eller anden måde fået påhæftet ”at det er godt nok svært at strikke”, dette er rigtigt ærgerligt, for det er ikke svært at strikket, det er en teknik og en anden måde at tænke strik på.
Og når man får den lært….. 
Ja så er den stærkt vanedannende

Lise Kamstrup

Velkommen til mit eventyrlige uldne strikkeunivers.

Jeg har altid strikket, elsker at lege med garn og farver, – helst mange farver!

I de sidste år har der været en tendens til, at baby og børnetøj har skullet være en kopi af de voksnes tøj og indretning. Det har betydet at børn har skullet være  iklædt sort, beige og jordfarver.

Jeg mener børn skal være børn og have MANGE farver. Helst i et design der er til at røre sig i, giver smil på læben og fart over feltet.

Alle mine farverige og finurlige trøjer, er selvfølgelig ikke kun til børn. Mange ligger også i voksne modeller, for man behøver ikke at være kedelig, selvom man er blevet voksen. Og man får bare flere smil i dagligdagen, når man har en ”samtale” trøje på.

Mit design er farverigt og med mønster strikket i Fair Isle strik eller i dobbeltstrik.

Dog er der sneget sig enkle ensfarvede modeller ind, hvor det er garnet der er det bærende i designet.

Kort og godt, jeg elsker farver, jeg elsker mønster og jeg elsker uldgarn. Til gengæld mener jeg, at livet er for kort til vrangmasker i mønsterstrik, og hvorfor gøre noget mere besværligt end det er.

Strik skal være sjovt men gerne udfordrende!