I lørdags var Knitwork med 8 dejlige strikkedamer på tur til Ærø.

Vi havde planlagt en dagstur, som startede ved butikken kl 06:45, hvor vi satte os ind i den lejede VW med Carsten ved rattet.

Kurs mod Ærø i solopgangen, henover Sjælland og broen (som Carsten har bygget sammen med nogle andre), til venstre mod Svendborg ad landevejen, hvor vi kørte til færgelejet i udmærket tid. Vi kom næstsidst ombord – ikke så godt for mine stress-nerver :-D

På færgen delte vi madpakker: pizzasnegle, pølsehorn, gulerødder og gulerodsmuffins, samt the og kaffe.

Velankommet på Ærø satte vi kursen mod Fies Strik ved Albertslykke.

Fies Strik er ikke en stor butik, til gengæld havde hun VIRKELIGT meget skønt garn. Og skønne knapper – blandt andet af rav. Vi (for)købte os på alskens herligheder, og heldigvis lykkedes Mobile Pay, når man gik ud under kirsebærtræet i forhaven!

Fie foreslog at vi tog turen rundt om en klint på Voderup klint, og det var en godt forslag. Der var usædvanligt smukt ud over klinten og vandet, og dejligt at være lidt ude i det dejlige vejr, selvom det blæste noget.

Vi kørte videre til Marstal, hvor vi besøgte Birgit Kønig i hendes fine hus og, hvor Birgit viste og fortalte om Ærøsokker, mens vi sad rundt om bordet og strikkede og hæklede.

Bagefter fik vi kaffe og kager, inden vi kørte tilbage til Ærøskøbing, hvor vi skulle besøge Garna-butikken.

Birgitte og Emma havde disket op med dadelkugler og chokolademuffins med smørcreme, men først var vi rundt langs hylderne og mærke det utroligt lækre og eksklusive garn, som Garna har.
Vi havde god tid i butikken, så man kunne gå frem og tilbage mellem reolerne og mærke på det ene og det andet, sammenligne farver, spørge til råds, og i det hele taget lade sig friste.

Selv kunne jeg ikke modstå et kit med en splitny opskrift af Janne Højfeldt designet specielt til Garnas garn.
Jeg valgte en rosa alpaka og en lys grå kid mohair, og jeg kan næsten ikke vente med at gå i gang med projektet!

Vi tog den sidste færge hjem til København igen, og sejlede ud af Ærø havn i den smukkeste solnedgang med lyserøde og dybblå streger på himlen.

Trætte efter en lang og hyggelig dag kørte vi mod storbyen og satte damerne af i hold.
Det bliver ikke sidste gang vi tager til Ærø, og heller ikke sidste gang vi laver en garntur ud i landet!

Mange garnhilsner fra Mrs Knit (som købte herligt garn) og Mr Work, som var lidt træt efter en lang køretur.

PS: turen blev i øvrigt til efter forslag fra et par af deltagerne, som sagde til Carsten: Laver du ikke en til Ærø? Jo, sagde Carsten! OG det gjorde han så.